دانشجویان ترکمن دانشگاه علوم پزشکی بجنورد
دانشجویان ترکمن دانشگاه علوم پزشکی بجنورد

دانشجویان ترکمن دانشگاه علوم پزشکی بجنورد

کی میخواد ترکمنی یاد بگیره؟؟؟!!!

نظرات 19 + ارسال نظر
دریا دوشنبه 19 اسفند 1392 ساعت 17:40

باز سلام پشنهادتون رو عملی کردیم ولی مغز فندقی تلفظش رو خوب نگفت به جای قاوریان(دوس داشتن)گفته قورین(سرخ کردن) راستی تازه از انگلیسی بودن تبدیل شدیم به کره ای تو بازار که با دوستم صحبت میکردیم آقاه میگه :به جان خودم دارن کره ای صحبت میکنن تو فیلما دیدم ببین چقد شبیه شونن

سلام.چه دوست خفنی دارین شما چقد خطرناک تشریف دارن ایشون!!!ما اگه غلیظ صحبت کنیم فک میکنن داریم عربی صحبت میکنیم اگرم نازک باشه میگن چینی صحبت میکنین!!!دیگه اغلب ترکمنا هم چش بادومی هستن پس وا ویلا لیلی \ ....دارم خیلی

دریا پنج‌شنبه 1 اسفند 1392 ساعت 15:08

سلااااااام از دوستای فارسم فقط بندر عباسیه زود یاد میگیره که البته سریع هم فراموش میکنه همش تو دانشگاه دنبالمه که اونای یاد گرفتم چی بود بعضی موقعه هام شیطنت میکنم یه چیزای یادش میدم که خیلی خنده دار میشه وقتی پیش پسرای ترکمن میگه
توکلاسمون هم که سه تا ترکمنیم وقتی باهم صحبت میکنیم دادشون در میاد که سیاسی صحبت نکنید انگلیس ها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ی پیشنهاد بهش بگین که بره پیش پسرای ترکمن بهشون بگه من سنه قاواریان البته بهش بگین که معنیش میشه حال شما خوبه؟؟!!
بعدش بشینین به عکس العمل پسره و خود دختره بخندین!!!

مرد محمد دوجی شنبه 30 آذر 1392 ساعت 13:34

واقعا جالب وNEWبود داداش .اوکی به روش قدیم.تنکیو دا

قربونت برم دا داداش. خواهش ویکولنزجک داااا

اویس دوشنبه 25 آذر 1392 ساعت 13:41 http://www.ems90.rzb.ir

س قادر جان.خوبی همسفر
تلاشتون بی نظیره واقعا.اسلایدرتونم واقعا شیکه
به مام سربزن

سلام بر اویس عزیز ممنون ایشالله خودت هم خوب باشی
باشه حتما

آل جلیل یکشنبه 24 آذر 1392 ساعت 14:45

سلام.ببخشید دیر نظر میدم،تازه دیدم،ولی دلم نیومد نظر نذارم.مطلب بسیار جالبی بووود.
میدونید زبان ترکمنی کی به درد آدم میخوره، بیشتر تو دانشگاه؟؟؟؟
بخوای در مورد کسی،جلوش حرف بزنی ونخوای اون بفهمه..
کلمات غلیظم به کار میبری تا کاملشه...(آخر بدجنسی)

سیلام ایشگال یووخ از قدیمم گفتن دیر نظر دادن بهتر از هرگز نظر ندادن است!!!
ای گفتی این کاریه که منم همیشه انجام میدم

بنی چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 13:30

س خب من طبق تلفظش گفتم.خب ترکمنی در نیا ب مغولا میخوره بعدشم محل زندگی اصلی ترکمنا نزدیک رود ینی سئی چین بوده پس احتمالش زیادهک ترکیب لغات چینی و مغولی باشه

اوکی بنی اوووکی!!!!

بارون چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 00:18

خیلی قشنگ بود.
ب وبلاگ منم سر بزن.
Desertdream.blogfa.com

a.d سه‌شنبه 19 آذر 1392 ساعت 21:50

جالب بود دوستای من که منصرف شدن یاد بگیرن میگن خیلی سخته، ولی خداییش خیلی سخته حق میدم بهشون همه کلمه هامون شبیه هم هستن ،ممنون از مطلبتون

خوشم میاد که با یه مطلب ساده کلی از آدما رو از رسیدن به هدفشون منصرف میکنم!!!!!
احساسی که الان دارم=>

بنی سه‌شنبه 19 آذر 1392 ساعت 13:31

ساغ بول یاشه قادیرجان.اما درمورد سه ک میشه اوچ ن اچ دقت کن.ترکمنی ترکیب کلمات چینی و مغولی هستشبد نیس بدونید

خواهش ادیان بنی خان.در مورد سه بالای الف یک ضمه ای هست که همون اوچ خونده میشه داااااااااااا.اشتباه نکن چینی و مغولی که هیچ همه زبون ها از قبیل عربی و انگلیسی و ترکی و فارسی و... هم ریشه اش ترکمنیه!!!!!

یاشار سه‌شنبه 19 آذر 1392 ساعت 10:17

داداش پست خیلی بامزه ای بود ممنون
ولی خداییشش زبان ترکمنی هم خیلی سخته هااااااا

خواهش میشه ولی اگه زبان علمی دنیا به جای انگلیسی ترکمنی بود چقد باحال می شد!!!!!!

zobeydeh شنبه 16 آذر 1392 ساعت 22:09

خیلی بامزه بود...
بعضی دخترا میان میگن خیلی دوست داریم ترکمنی یادبگیریم حالا چندتا کلمه ساده رو بخوایم یادبدیم باید چندبار تکرارکنیم
اگه اینارو بگم که گیج میشن تازه همونایی که یادگرفتنم فراموش میکنن

جالبه پس شمام شاگرد دارین من خودمم الان چندین تااااا شاگرد دارم که اغلب استعداد ندارن فقط نکته ای که به شما بگم اینه که کلمات...رو بهشون یاد ندین چون وقتی عصبانی بشی خیلی به دردت میخورن!!!

سودا جمعه 15 آذر 1392 ساعت 20:33

خیلی جالب بود من که غش کردم از خنده!

fateme جمعه 15 آذر 1392 ساعت 14:05

خیلی قشنگ بودٰ...منصرف شدم دیگه نمیخوام یاد بگیرم... پست هم بیشتر بزار

خواستن توانستنه سعی کن...
.
.
.
ولی ولش اینو دیگه فک نکنم بتونی!!!
باشد حتما.

مهسا پنج‌شنبه 14 آذر 1392 ساعت 22:15

خییییییلی باحال بود.من که به شخصه از خنده غش کردمواسه خانوادمم خوندم....!!راه حل خوبی یاد دادین حالا هرکی بگه ترکمنی یاد بده بااستفاده از این کلمات منصرفش میکنمقطعا جواب میده

چقد حال میکنم من با ترکمن بودنم! وقتی تو سرویس یا تو یه جمع دیگه با یه ترکمن دیگه حرف میزنی غیر ترکمنا اینطوری میشن==>

ادریس پنج‌شنبه 14 آذر 1392 ساعت 17:58

دمت گرم اینو خوب اومدی
حالا اینا ی بخش کوچیک از واژه های ترکمنه ها...

خواهش ویکولنزجک.من همیشه خوب میام.

ATP پنج‌شنبه 14 آذر 1392 ساعت 11:45

راسی سعی کنین مطالب و فعالیتهاتون رو بیشتر کنین!من در طول یک هفته که بهتون سر میزنم،میبینم نوار وبلاگتون خش داره،رو یه مطلب گیر میکنه!شما تنوع مطالب و دارین،ولی تعداد پستهایی که میذارین کمه!اینو الان به عنوان یه طرفدار وبلاگتون میگم!حالا اگ نویسنده شدم شاید نظرم عوض بشه!:نخبه

قابل توجه دوستان!!

ATP پنج‌شنبه 14 آذر 1392 ساعت 11:22

خخخخخ..!!!بامزه بود.
واقعا زبون ما از زبون چینیا هم سختره !!!

مگه شک داشتی؟؟؟!!!

n.a.d.e.r چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 23:34

بزن لایکو.................................

چرا اون بیچاره رو بزنم هاااان

ترکمن چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 22:39

بابا خیلی باهال بود فک نکنم کسی بخواد ترکمنی یاد بگیره واقعا سر در گم میشه منه ترکمن گیج شدم چه برسه به بقیه دوستان

یه سوال همیشه ذهنمو مشغول کرده اونم اینه که من چطوری ترکمنی یاد گرفتم!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد