دانشجویان ترکمن دانشگاه علوم پزشکی بجنورد
دانشجویان ترکمن دانشگاه علوم پزشکی بجنورد

دانشجویان ترکمن دانشگاه علوم پزشکی بجنورد

بیست باور در میان ترکمن ها

بعضی از این باورها را رد می کنیم و بعضی را قبول داریم و بعضی را هم ایمان داریم.

1-چایی به صورت عمودی بایستد برای ما میهمان می آید.

2-در حال درست کردن خمیر تکه ای از خمیر کنده و به طرفی پرت شود از آن طرف میهمان می آید(در مورد نان هم گفته شده).

3-لنگه های کفش برعکس شود.

4-لنگه کفش وارونه شود از ترس اتفاق افتادن برای صاحب کفش.

5-پشت سر مسافر خانه جارو نمی شود.

6-بعد از عطسه لاله گوش را می کشند.

7-کله دو نفر برخورد کند دوباره این کار را انجام می دهند.

8-از روی کسی که خوابیده عبور نمی کنند.

9-لباس را برعکس بپوشند باران می بارد.

10-نان را بر عکس نمی گذارند.

11-از روی تنور نباید عبور کنیم.

12-وقتی برای عروس یورک می پزیم نباید از آن بخوریم حتی نوک انگشتمان هم به آن بخورد نباید آن را لیس بزنیم.

13-کف دست خارش پیدا کند حتما برایمان پولی از جایی می رسد.

14-اگر گوش صدا بدهد حتما دارند راجع به ما صحبت می کنند.

15-عطسه که کردیم یعنی صبر آمده است.

16-کف پا خارش پیدا کند یک کتک مفصل می خوریم!

17-نوزاد نباید به آینه نگاه کند.

18-زن چیله (زنی که زایمان کرده) نباید به عروسی و عزا برود.

19-زن حامله نباید به ماه گرفتگی نگاه کند.

20-عروسی که بچه دار نمی شود باید از خانه مادر شوهرش خمیر مایه بدزدد وبا آن نان درست کرده بخورد!

نظرات 8 + ارسال نظر
امید شنبه 23 آذر 1392 ساعت 19:50

اینا همه واسه شادی دله

اره دیگه اینم ی نظره...

a.davaji سه‌شنبه 19 آذر 1392 ساعت 21:40

:بیشترشو شنیده بودم ولی شماره های 9،16،20 رو نشنیده بودم برام جالب بود ممنون از مطلبتون

اره برای منم بعضیاشون جدید بودن...
خواهش میکنم

aylar سه‌شنبه 19 آذر 1392 ساعت 17:04

سلام پسته خیلی جالبی گذاشتین...به قول شما این باورها بعضی وقتها درست در میان....باورها واقعیت را میسازند(قانون جاذبه)..ممنون....

سلام خواهش میکنم نظر لطفتونه
بله حرفتون واقعا درسته...

بنی سه‌شنبه 19 آذر 1392 ساعت 13:26

اینا خرافاته داش البته ن همش

والا اره چیزی ک میگی درست بنی جان ولی قدیما و حتی امروزه بیشتر آدما بهش باور دارن

[ بدون نام ] سه‌شنبه 19 آذر 1392 ساعت 10:09

مر30 ادریس جان خیلی بامزه بودن. . . .
ولی این حرفا واسه قدیمیاس نه واسه نسل ما. . .
البته من به همه این ها احترام میزارم. . .

خواهش میکنم
ولی الانم هستن کسایی که به اینا اعتقاد دارن

عبدالقادر جمعه 15 آذر 1392 ساعت 16:39

ادریس تو اون آخریه میتونه مثل بچه آدم بره بگه خمیر مایه مون تموم شده یکم قرض بگیره چ کاریه که بدزده؟؟؟!!!

حالا من ک وارد نیستم ولی یکی از باوراس ک بیشتر مردم قدیمی ترکمنه بهش اعتقاد دارن

[ بدون نام ] جمعه 15 آذر 1392 ساعت 14:04

شوخی میکنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نه جدی جدی گفتم

... پنج‌شنبه 14 آذر 1392 ساعت 21:33

سلام.چرا نباید از یورگی که به عروس میدن خورد!!!!!!!!!

سلام، حالا میگن فقط عروس و داماد میخورن تا دلشون یکی بشه و اگه کس دیگه ای هم بخوره دلش با اونا یکی میشه...
حالا نمیدونم راسته یا دروغه یکی از باورهای قدیمی ترکمناس دیگه من که بهش اعتقاد تدارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد