دانشجویان ترکمن دانشگاه علوم پزشکی بجنورد
دانشجویان ترکمن دانشگاه علوم پزشکی بجنورد

دانشجویان ترکمن دانشگاه علوم پزشکی بجنورد


سلاااام!اول از همه ورودمو به وبلاگ ترکمنا تبریک میگم !!(چه سعادتی واقعا)واما دوما :میخواسم یه پست در مورد ترکمنا بذارم،اما مثل اینکه دوستان همه چی رو غارت کرده بودن!ولی خوب !!!یه مطلب کوتاه گذاشتم امیدوارم خوشتون بیاد!

 

قاتلمه

این قاتلمه های مدل جدیده وکاملا هم اورجینال هستن،میگی نه!برو به مامانت بگو یکی رو بدرسته!

بوروگ

اینم یکی از غذاهای پرطرفدار ترکمنی به نام بورگ که فک کنم همه میشناسنش!!!

شیرینی های سنتی ترکمن ها

شیرینیهارو که دیگه نگوووووو!راسی این شیرینیها به مناسبت ورودمه،بعدا نگین شیرینی ندادیا!!فقط بی زحمت فانتزی بخوریید!با اینکه اسماشونو بلدین ولی ما میگیم برای ناترکمن هایی که طرفدار وبلاگمون هسن!(داریم دیگه ن؟؟؟)به ترتیب از راست به چپ:کلوچه ترکمنی،اگ مگ(یکنوع نان روغنی که برای مراسم عروسی کاربرد داره!،قاتلمه اصلی،شیرینی تاتار،وبشمه که شیرینی مشهور قوم ترکمنه.


پخت نان سنتی ترکمن

هیییییی!!!!یادش بخیر!بچه که بودم،با برو بچ محله میرفتیم دم تنور همسایمون!به هرکدوممون یه تیکه از این نونای داغ تگرگی()میداد!چقدرم خوردنشون فاز میداد!اینا نونای مخصوص ترکمنی هسن.

چکدرمه

فک کنم دیگه همه انگشت به دهن شده باشن!اینم که دیگه گفتن نداره ولی ما باز به همون علت ماقبلی که براتون گفتیم میگیم :چکککککدددررررمه!

امیدوارم زندگیتون مثل این غذاها خوش مزه وروزگار مثل این شیرینیا به کامتون شیرین باشه!

 



نظرات 15 + ارسال نظر
سولماز چهارشنبه 16 بهمن 1392 ساعت 20:37

سلاااام
چشاااااام باروووونی شد
چی میشد منم دانشگا شما بودم تا بتونم مث شما بیام وبلاگتوووون
من مامایی دانشگاه گرگانم
شانس ندارم اصلااااااااااااااا
خیلی با حالیییییییید

zobeydeh سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 22:26

سلام عاطفه جان خوش اومدی به جمع نویسنده های وبلاگ
موفق باشی

علیک سلام مهربون!و خیلی ممنون!خیلی دلم میخواد ببینمت و از تجربه هات استفاده کنم!

ادریس سه‌شنبه 26 آذر 1392 ساعت 09:05

و بازم سلامی دیگر...

اون که صد درصد ولی من با توجه امکانات و تجهیزات موجود گفتم وگر نه با کپور و بالغ دریا دیگه بی نظیر میشه ...
وای وای وای دهن خودم آب افتاد
در مورد آشپزیم با وجود 3تا آشپز قهار و بی نظیری که تو اتاق داریم دیگه نیازی ب هنر نمایی من نیست....
میگین نه از مدیر وبلاگ بپرسین...
(راستش ی بار آشپزی کردم تو خوابگا واس هفت پشتم بسه)

ادریس یکشنبه 24 آذر 1392 ساعت 23:54

دوباره سلام عرض میکنم,در تکمیل صحبت قبلیم باید اضاف کنم مام همیشه با گوشت درست نمیکنیم فقط تا ی چند هفته بعد عید قربان که گوشتی موجود بود,بعدش هم...
با استفاده از بهترین جانشین گوشت(کرررررررتب) درست میکنیم.
آیا از نداشتن گوشت رنج میبرید????
آیا نمیتوانید چکدرمه درست کنید????
دیگر نگران نباشید....
ما به شما کررررررررتب را پیشنهاد میکنیم,
با کررررررررتب بهترین چکککککککدرررررمه عمرتان را نوووووووووش جان فرمایید.

منم دوباره علیک سلام!
چرا با کرتب هم درست کردیم ،ولی گوشت یه چیز دیگه است!
ولی با این تبلیغاتی که کردین،فک کنم دست پختتون عالی باشه!

مهسا ت یکشنبه 24 آذر 1392 ساعت 22:36

منم ورودتو تبریک میگم عاطفه جون.دلم اب رفت....! واسه بچه های خوابگاه دیگه از این چیزا نذار، یه دیدی همه رفتن خونه ها...

مرسی مهسا جون!
بابا اینا رو دست کم نگیر،مگه ندیدی اینجا هم بساط چکدرمه وبشمه به پا کرده بودن!
اصلا ترکمن بدون چکدرمه میتونه جایی بند بشه!

یاشار یکشنبه 24 آذر 1392 ساعت 22:18

سلام خانم وکیلی اول از همه بابت مطلبتون تشکر کنم دیگه واجب شد قبل امتحانا ی سر برم خونه . . . .
درضمن درمورد بعضی از نظرات که سهوا گزینه حذف رو اوکی کردین واسشون باید بگم که همشونو برگردوندم و تو لیست نظراتتون اضاف شده.
البته نظری که واس عذر خواهی گذاشتین رو هم حذفیدم که دیگه عذرخواه نباشین
راستی خخخخووووووششششش اومدین به جمع ما.

علیک سلام!خیییییییلی ممنون از لطفتون!دیگه واقعا ترم اولی هارو شرمنده خودتون کردین!
ممنون ازاینکه هوای بچه ها رو دارین!ایشا.. که بتونم واسه وبلاگ جبران کنم!

کاری مشترک از عبدالقادر و امید شنبه 23 آذر 1392 ساعت 19:48

قاتلمه کوچیک تا به حال نخوردیم واسمون بیار دیگه

والا اینا فک کنم تازه مد شده،مدش هنو به اق قلا نرسیده!اگه رسید،چشم حتما میارم،ولی خوب بهتون قول نمیدم سالم به مقصد برسه،خخخخخخ..تازه منم جلو خودمو نگهدارم،بروبچ جلوم صف کشیدن،اونم چه صفی!!اونا رو باید چجوری دککشون کنم!؟؟

امید شنبه 23 آذر 1392 ساعت 19:45

آشپزیت خوبه آیا؟؟؟؟

بامنی؟؟؟؟خوب راستش ...والا...،یعنی اینک.....چیزه....میگم راسی خانواده خوب هسننننن؟؟؟؟؟
اما خوب راستیتش برای جواب دادن به سوالتون باید بگم رفیقای من سه دستن:
1.اونهایی که منو دوس دارن و نقش دشمنای منو بازی میکننونظرشون راجع به اشپزی من:افتضاحه!!ما چجوری این غذارو بخوریم،یعنی من چی بهت بگم،بی عرضه!اگه دیگه گذاشتم اشپزی کنی!!هووووففففف!!!!
2.اونایی که عاشق منن،ونظرشون :وای خدایا چی درس کردی عزیزم ،محشر شده،یادم باشه برات اسفن دود کنم،چشت نزن!دستت پنج انگشت!
3.اونایی که بی تهاوتن:...............(فقط میخورن ومیرن)
حالا خودت قضاوت کن!

n.a.d.e.r شنبه 23 آذر 1392 ساعت 14:33

خوش اووووووووووووووووووووووووووووومدید.

خیلی ممنون!!

bni شنبه 23 آذر 1392 ساعت 14:24

س عالی بود مرسی مخصوصا چکدرمه. ب وبلاک ترکمنام خوش اومدی

علیک سلام!ممنون !

ادریس شنبه 23 آذر 1392 ساعت 13:54

سلام،اول از همه ورودتونو به جمع خودمون (نویسنده های وبلاگ) تبریک میگم...
ولی دهنم آب افتادا با این غذاها...
حالا ما که هر پنجشنبه و جمعه ها چکککککککککککدررررررررمه رو میپزیم تو اتاق جاتون خالی ولی عجججججججججججججب چکککککککدررررمه ای میشه ها...
دیروز صبحم قرار بود یکی از بچه ها ی کیسه بشمه درست کنه که صبحش عصر شدو ما چیزی ندیدیم حالا انشالله ببینیم جمعه بعد چی میشه
در آخرم امیدوارم پستاتون تداوم داشته باشه

علیک سلام!مرسی،ممنون!
یعنی واقعا خوش به حالتووووووون!البته واسه اینکه یخچالتون کارش درسته!یخچال ما که خیلی مثثغه،درس کار نمیکنه،ما رو از گوشت محروم کرده،گوشتم که ما رو از چکدرمه!!
ماشالا دست به اشپزیتون هم خوبه ها!!
منم امید دارم به امید خدا،که بهم امید داره،که امیدوار باشم به اینکه بیشتر به اینجا سر بزنم وشما رو از خودم ناامید نکنم!
تا اون جایی که وقت خالی داشته باشم ایشا... درخدمت برادراوخواهرای گل ترکمن هستم!امیدوارم بتونم برای وبلاگمون مفید باشم!

آرش شنبه 23 آذر 1392 ساعت 13:34

سلام ورودتونو ب دانشگاه و جمع ترکمنهای وبلاگمون تبریک میگم

پست شیرینی گذاشتی واقعا دلم چکدیرمه خاست
ساغبول

سلام منم بر شما!از شما هم ممنونم!
خوب اگ چکدرمه میخوای یادداشت کن:پنج شنبه ،جمعه ها،خوابگاه پسران،رستوران اقای ادریس وبرادران!

فضول جمعه 22 آذر 1392 ساعت 11:53

سلام.منم ورودتو تبریک میگم.اینایی که گفتی اصن به ترتیب نبود!!! تاتارچورگم یادت رفت معرفی کنی اون وسط

ع سلام!نننننننننننننننننننننننهههههه!!!!!
اراست میگیاااااا:تازه بشمه واگ مگ وکلوچه ترکمنی وپتیرم معرفی نکردم!شرمندههههههه!!!!!

kosali پنج‌شنبه 21 آذر 1392 ساعت 23:38

مرسی عاطی جون بابت پست خوشمزت!
راستی خوش امدیم به وبلاگ ترکمنا

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 آذر 1392 ساعت 23:34

مرسی عاطی جون بابت پست خوشمزت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد